Uşak’ta riskli gebeliklere yönelik sağlık takibi sürüyor
Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Kadın ve Üreme Sağlığı Daire Başkanlığı tarafından yürütülen “Riskli Gebeliklerin Yönetimi/Önlenmesi Programı” kapsamında, Uşak genelinde riskli gebelere yönelik ev ziyaretleri devam ediyor.
Uşak İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Başkanlığı ekiplerince gerçekleştirilen ziyaretlerde, doktor ve ebeler tarafından riskli gebelerin düzenli takipleri yapılıyor. Ev ziyaretleri sırasında anne ve bebek sağlığını olumsuz etkileyebilecek durumlar erken dönemde tespit edilirken, gerekli görülen hallerde gebeler ilgili sağlık kuruluşlarına yönlendiriliyor.
Yürütülen çalışmalarla, gebelik sürecinin sağlıklı bir şekilde ilerlemesi, anne ve bebek sağlığının korunması ve olası risklerin erken müdahale ile önlenmesi hedefleniyor. Yetkililer, program kapsamında saha çalışmalarının aralıksız sürdürüleceğini belirtti.